Tvorba výukových materiálů a inovace výuky v předmětu Teoretické ošetřovatelství
Inovace výuky Teoretického ošetřovatelství ve 3. a 4. ročníku spočívá v tvorbě výukových materiálů pro učitele a žáky. Materiály se budou skládat z podkladových textů, kazusitik a procvičovacích testů (= 1 sada). Sada bude zaměřená na určitá témata. Učební plány stanovují pro každý ročník v rámci tohoto předmětu daná témata (onemocnění). Podklady pro tvorbu kazuistik zajistí odborníci z praxe, kteří přímo na odděleních Chrudimské nemocnice, a.s. budou zaznamenávat vývoj stavu pacienta s daným onemocněním (čímž se zajistí autentičnost a objektivita). Kazuistiky vnesou k daným tématům konkrétní příklady přímo z praxe. Kazuistiky vytvářené v rámci této aktivity zachytí celý průběh nemoci pacienta, každý den hospitalizace - den po dni (rozdílnost od kazuistik v aktivitě č. 6). Kazuistiky budou navazovat na podkladové texty, které metodik vytvoří. Obojí poslouží také jako námět pro tvorbu procvičovacího testu . Kazuistiky a procvičovací testy, se kterými budou žáci pracovat ať už v hodinách nebo v rámci domácí přípravy přinesou modernizaci a zatraktivnění výuky Teoretického ošetřovatelství. Zařazením kazuistik do výuky se zvýší zájem žáků o předmět, který je pro studium stěžejní a je velmi úzce propojen s ostatními odbornými předměty. Kazuistiky zkvalitní průpravu žáků pro praxi, jejich prostřednictvím dojde k názornému propojení teorie s praxí, což bude také zajištěno spoluprací s odborníky z praxe. Experti z praxe se budou také vyjadřovat k teoretickým podkladovým textům. Kazuistiky a procvičovací testy budou přístupné na www stránkách projektu a na CD-ROMu. Realizace aktivity: říjen 2010 - květen 2011, září 2011 - květen 2012