Inovace výuky v předmětu Praktické ošetřovatelství
Žáci 3. a 4. ročníku oboru ZA vypracují pod odborným vedením učitelek během praktické výuky na odděleních nemocnice kazuistiky. Ty budou rozděleny na teoretickou a praktickou část. V kazuistice popíší žáci nejen konkrétní případ, ale také uvedou teoretický rozbor zdravotního stavu pacienta, popíší a zdůvodní postupy a výsledky ošetřovatelské péče. Žáci budou kazuistiky vypracovávat dle modelu M. Gordon. Při současném způsobu výuky tohoto předmětu žáci kazuistiky nevytvářejí a součástí jejich výuky také nejsou vzdělávací semináře s odborníky. Dle výsledků dotazníkového šetření projevili žáci i pedagogové o tuto aktivitu zájem a považují ji za přínosnou. Pro žáky 3. ročníku je tato aktivita plánována na červen, kdy žáci absolvují tzv. měsíční souvislou praxi. Vyvrcholením této aktivity bude Konference praktického ošetřovatelství v délce trvání dvou dnů. První den budou žáci prezentovat kazuistiky, které ohodnotí odborné učitelky a dva odborníci z praxe. Druhý den budou vybrány a ohodnoceny nejlepší kasuistiky a poté 6-8 odborníků z praxe přednese žákům své poznatky, zkušenosti a nové trendy z oboru. Pro žáky 4. ročníků je tvorba kazuistik plánována na období 1. pololetí. Prezentovat kazuistiky budou žáci během praktické výuky, aktivita vyvrcholí na konci ledna jednodenním vzdělávacím seminářem spojeným s vyhodnocením nejlepších kazuistik a s účastí odborníků, včetně jejich prezentace poznatků z praxe. Žáci budou pracovat ve 3 - 4 členných skupinkách. Tato aktivita bude součástí klasifikace žáka. Kazuistiky budou žáci průběžně konzultovat s koordinátorem této aktivity.Výsledné kazuistiky budou umístěny na www stránkách projektu a také uloženy na CD-ROM.