Interaktivní test

Maturitní opakování zaměřené na problematiku batolecího období - 2.část

1. Kolem dvou let se objevuje typická otázka.
„Co to je?“
„A proč?“
„Ukážeš mi to?“

2. Co rozumíte pod pojmem tématická hra:
hra na něco či na někoho
používá a manipuluje s předměty každodenní potřeby či s hračkami
dítě si při hře něco samo vyrábí – stavění z kostek, z písku….

3. Kolem třetího roku se objevuje typická otázka:
„Co to je?“
„A proč?“
„Ukážeš mi to?“

4. Co rozumíte pod pojmem konstruktivní hra:
dítě si nehraje samo, ale potřebuje dospělého ke hře (pexeso, společenské hry)
dítě si při hře něco samo vyrábí – stavění z kostek, z písku….
hra na něco či na někoho

5. Co rozumíte pod pojmem didaktická hra:
dítě si nehraje samo, ale potřebuje dospělého ke hře (pexeso, společenské hry)
dítě si při hře něco samo vyrábí – stavění z kostek, z písku….
hra na něco či na někoho

6. Je toto tvrzení správné? ke konci batolícího období se objevuje tzv. období prvního „vzdoru“, je to období přechodné, kdy je dítě výchovně problematické.
ano
ne

7. Ke konci třetího roku zná batole kolem:
200 – 300 slov, mluví agramaticky
500 slov, zpřesňuje význam jejich používání, snaží se mluvit gramaticky správně a tvoří kratší věty
1000 slov i více, zpřesňuje význam jejich používání, snaží se mluvit gramaticky správně a tvoří kratší věty

8. Je toto tvrzení správné? Kromě neúmyslné pozornosti se začíná rozvíjet i pozornost úmyslná: dítě dokáže vědomě odvrátit pozornost od jedněch předmětů a jevů a přenést pozornost na předměty jiné, pro ně zajímavé.
ano
ne

9. Co rozumíte pod pojmem mimovolní paměť:
rozvíjí se pojmové myšlení na základě vlastní zkušenosti, myšlení má charakter názorně-konkrétní
má fantazijní představy - např. “pes je větší než dům“
trvale si pamatuje, co ho upoutá a především to, co chápe

10. Je toto tvrzení správné? Na konci druhého roku si dítě začíná uvědomovat samo sebe, svoji jedinečnost, identitu, používá slůvko „JÁ“.
ano
ne

11. Co rozumíte pod pojmem aktivní vzdor:
dítě mlčí, odvrací se
dítě křičí, brání se, vzteká se
dítě trucuje

12. Je toto tvrzení správné? Separační úzkost vzniká již kolem 9. měsíce života a projevuje se jako velký strach při odloučení dítěte od matky, je projevem hospitalismu.
ano
ne

13. Dítě kreslí rádo a často, která fáze je typická pro batolecí věk:
fáze prvního obrysu
fáze náčrtu
fáze čmárání

14. Co rozumíte pod pojmem fáze náčrtu:
kreslí hlavonožce
kresba je srozumitelná dle vlastní představy, barvy odpovídají skutečnosti, kreslí i detaily
dítě maluje klubíčka

15. Fáze prvního obrysu je typická pro dítě okolo:
2 - 3 let
3 - 4 let
4 - 5 let

16. Fází prvního obrysu rozumíme, že dítě kreslí:
hlavonožce, kdy znázorňuje lidskou postavu s velkou hlavou a končetinami
kresba je srozumitelná dle vlastní představy, barvy odpovídají skutečnosti, kreslí i detaily
dítě maluje klubíčka

17. Seřaďte fáze kresby, jak jdou věkově správně po sobě:
čmárání, náčrt, obrys, naturalistická kresba, realistická kresba
čmárání, obrys, náčrt, realistická kesba, naturalistcká kresba
obrys, klubíčka, náčrt, realistická kresba, naturalistická kresba